Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/healthre/healthreform.in.ua/new/wp-content/themes/usaid/single.php on line 30

Автономізація “Добрі” та “Погані” практики

9 Квітня 2018

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible” admin_label=”foto_news”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]

Реорганізація закладу охорони здоров’я у Комунальне некомерційне підприємство важлива складова входження закладу в нову медичну систему України. Процедура реорганізації через перетворення не відноситься до складних корпоративних процедур.

Детально про перетворення закладів охорони здоров’я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства читайте на сторінці http://healthreform.in.ua/autonomization/

Вміле планування,  контроль та командна гра є запорукою успіху. Процедура реорганізації є досить врегульованою. Але, на практиці, в різних громадах вона відбувається по різному. Одні й ті самі дії можуть мати різні прояви, залежно від обставин.

Умовно особливості можна розподілити на «Добру» практику та «Погану» практику. Варто, зауважити, що виходячи із особливостей як «Добра», так і «Погана» практики можуть бути доцільними до застосування. Конкретну процедуру слід розглядати в комплексі виходячи з особливостей. В той же час, застосування «Доброї» практики дозволяє пройти процедуру більш простіше та швидше. В цій статті ми наведемо деякі з «Добрих» та «Поганих» практик:

«Добра» практика: Створювати календар реорганізації. Процес реорганізації формально регламентовано строками, наприклад строк отримання нової ліцензії чи строк заявлення вимог кредиторів.  Є й дії які, не обмежені формально в строках, але від їх вчинення залежить можливість рухатись далі по іншим процедурам. Оскільки, для успішноЇ процедури необхідно повне виконання завдань від всіх учасників процесу, встановіть жорсткі строки.

«Погана» практика: Вимагати від Головного лікаря «всього». Керівник вашого закладу ПМД у першу чергу керівник вашого центру ПМД. А тому, при взаємодії із підрозділами власника, в нього можуть виникати складнощі. Структурні органи власника йому не підпорядковані, допомагайте йому.

«Добра» практика: Комунікація усередині. Визначте відповідальну особу – куратора процедури, яка буде відповідати за взаємодію між підрозділами та проконтролює строки виконання завдань, зможе вирішити суперечності у випадку їх виникнення. Доцільно, щоб ця особа мала відношення до відповідної ради – власника закладу охорони здоров’я та могла успішно комунікувати як із закладом (комісією з реорганізації) так і з підрозділами, які забезпечують процедуру з боку власника (фінансовий, юридичний, апарат та комісії відповідної ради).

«Погана» практика: Затверджувати статут, в якому максимально обмежені повноваження керівника. Дозвольте керівнику бути керівником. В цьому суть автономізації. На практиці, саме керівник більше розуміє нагальну потребу закладу та може визначити найбільш критичні напрямки. Повноваження власника мають забезпечувати стратегічний контроль (а не тактичні вказівки) за  діяльністю закладу.

«Добра» практика: Делегувати повноваження. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» допускає делегування певних повноважень місцевої ради. Наприклад доцільно одразу делегувати право затвердження передавального акту Голові місцевої ради або голові виконавчого органу місцевої ради. В такому випадку, процедура реорганізації можлива за одну сесію ради. Підписання акту відбувається гнучко після завершення строку заявлення вимог кредиторами та одразу подається до державного реєстратора, якщо на першій сессії було затверджено статут (або право його затвердження також було делеговано).

«Погана» практика: Призначати головою комісії з реорганізації не керівника закладу охорони здоров’я. На час після прийняття рішення про реорганізацію закладу і до реєстрації підприємства-правонаступника, повноваження керівника закладу переходять до голови комісії з реорганізації. В той же час, головний лікар не звільняється та продовжить виконувати свої повноваження після реєстрації підприємства-правонаступника. Призначення такого тимчасового «керівника» зачасту має скоріш шкідливий ефект.

«Добра» практика: Синхронізувати події. Заплануйте одразу коли доцільніше виносити на сесію вашої ради відповідне питання про реорганізацію. Коли планувати наступне засідання сесії? Коли робити реорганізацію, щоб не було перебоїв у проведені платежів казначейством?

«Добра» практика: Робити підготовчі дії завчасно. Реорганізація має наслідком  внесення змін у значну кількість документації та проходження ряду процедур. Хоча внести зміни до бюджетної програми можна лише коли буде зареєстровано новий заклад, це не заважає підготувати проект змін ще на стадії заявлення вимог кредиторами. Для ліцензування необхідно подавати відомості про матеріально-технічне оснащення закладу. Обладнання має бути метрологічно повіреним. Перевірте завчасно, чи наявне обладнання для отримання нової ліцензії та чи пройшло воно метрологічну повірку.

«Погана» практика: Не цікавитись закладом. Після реорганізації Ваш заклад буде отримувати нову ліцензію. Поцікавтесь, чи все в нього добре з матеріально технічним оснащенням. Чи є у закладу кошти? Можливо прийдеться шукати грошові кошти на оновлення чи придбання нових активів згідно табелю оснащення. Доцільно запланувати видатки завчасно, а не шукати гроші в останній момент.

Є ще безліч прикладів та нюансів, але і «Погана»,  і «Добра» практика є складовими важливого процесу автономізації, без якого реформа не можлива. Автономізуйтесь найбільш простим та доцільним для вас шляхом. Більше 100 закладів здолали цей шлях,  а далі буде більше.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible” admin_label=”social”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_sharing tagline=”Поділитися” tagline_color=”” backgroundcolor=”” title=”” link=”” description=”” icons_boxed=”” icons_boxed_radius=”” color_type=”” icon_colors=”” box_colors=”” tooltip_placement=”” pinterest_image=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Детальніше...