Екстрена медична допомога

Зміни в екстреній медичній допомозі розпочалися у травні-червні 2019 року:

22 травня Кабінетом Міністрів України:

  • схвалено Концепцію розвитку системи екстреної медичної допомоги, впровадження якої розраховано на п’ять років;
  • прийнято рішення про пілотний проект з екстреної медичної допомоги у 6 регіонах України (Вінницькій, Донецькій, Одеській, Полтавській, Тернопільській областях та м. Києві);
  • виділено субвенцію на (1) придбання спеціалізованого транспорту та (2) оснащення оперативно-диспетчерських служб у всіх регіонах (у тому числі пілотних), а також на (3) оснащення у пілотних регіонах навчально-тренувальних відділів (центрів) підготовки центрів екстреної медичної допомоги;
  • 5 червня Міністерством охорони здоров’я України затверджено новий клінічний протокол «Екстрена медична допомога: догоспітальний етап», який містить детальні інструкції з надання першої допомоги за багатьма захворюваннями і станами.

Одне з найважливіших завдань на першому етапі розвитку екстреної допомоги – визначити, хто і яку допомогу надає пацієнтові під час його невідкладного стану, відповідно до цього розподілу – підготувати фахівців із юридичним закріпленням їхньої діяльності як професії (за потреби).

До таких «нових» надавачів екстреної допомоги належать, зокрема, лікар медицини невідкладних станів, парамедик, екстрений медичний технік, а також диспетчер оперативно-диспетчерської служби.

Для ефективної підготовки цих фахівців утворюються навчальні підрозділи (на сьогоднішньому етапі – в пілотних регіонах), де фахівці проходитимуть підготовку (перепідготовку) на необхідному обладнанні під керівництвом сертифікованих викладачів.

Зміни в диспетчерській службі спрямовуються на оновлення протоколів її роботи, створення та модернізацію диспетчерських центрів, ІТ-систем диспетчерських служб, а також комунікацію між ними.

Новацією також буде формування реєстру екстрених медичних реагувальників (які надають першу допомогу пацієнту до прибуття бригади екстреної допомоги) з можливістю їх автоматичного інформування про випадки невідкладних станів.

Крім того, для переходу з 2020 року до надання послуг та отримання коштів за програмою медичних гарантій заклади екстреної допомоги проводять автономізацію та підключення до електронної системи охорони здоров’я.
Ці та інші зміни в екстреній допомозі сприятимуть злагодженій та оперативній роботі диспетчерських служб та своєчасному наданню якісної медичної допомоги.

Детальніше...